Všeobecné smluvní podmínky
Společnost Okno levně s.r.o., IČO 19941021, se sídlem Na Roudné 443/18, Severní Předměstí, 301 00 Plzeň, sp. zn. C 44516 vedená u Krajského soudu v Plzni, e-mail info@oknolevne.cz, telefonní číslo 771 260 451 vydává tyto všeobecné obchodní podmínky pro provozování E-shopu, jak je definován dále, dle ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Tyto Podmínky podrobněji upravují práva a povinnosti mezi Prodávajícím a Kupujícím vznikající na základě kupních smluv a smluv o dílo uzavřených prostřednictvím E-shopu provozovaného na webových stránkách www.oknolevne.cz Smlouvy jsou tak uzavírány distančním způsobem v prostředí E-shopu. Ustanovení Smlouvy odporující těmto Podmínkám má před obsahem těchto Podmínek přednost.
Tyto Podmínky podrobněji upravují práva a povinnosti mezi Prodávajícím a Kupujícím vznikající na základě kupních smluv a smluv o dílo uzavřených prostřednictvím E-shopu provozovaného na webových stránkách www.oknolevne.cz Smlouvy jsou tak uzavírány distančním způsobem v prostředí E-shopu. Ustanovení Smlouvy odporující těmto Podmínkám má před obsahem těchto Podmínek přednost.
Informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů jsou k nahlédnutí v tomto odkazu ... .
Tyto Podmínky se stávající nedílnou součástí Smlouvy uzavřením Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
Článek I.
VÝKLAD POJMŮ
Podmínkami se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky.
E-shopem se rozumí internetový obchod provozovaný na webových stránkách www.oknolevne.cz
Prodávajícím se rozumí společnost Okno levně s.r.o., IČO 19941021, se sídlem Na Roudné 443/18, Severní Předměstí, 301 00 Plzeň, sp. zn. C 44516 vedená u Krajského soudu v Plzni. Jako Prodávající je v těchto Podmínkách označena společnost specifikovaná v předchozí větě i v případě, že byla Smlouva uzavřena jako smlouva o dílo a tato společnost je ve skutečnosti zhotovitelem.
Kupujícím se rozumí osoba, která uzavřela Smlouvu prostřednictvím E-shopu. Pojem Kupující je v těchto Podmínkách použit i pro případy, že Smlouva byla uzavřena jako smlouva o dílo.
Objednávkou se rozumí závazný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy s Prodávajícím na koupi Zboží.
Smlouvou se rozumí kupní smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím na koupi Zboží nebo smlouva o dílo na dodávku a montáž nebo jen montáž Zboží. Smlouva je uzavírána výhradně prostřednictvím E-shopu, a to v českém jazyce.
Občanským zákoníkem se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Zbožím se rozumí veškeré zboží nabízení Prodávajícím na E-shopu (především stavebních otvorových výplní včetně příslušenství) a pro účely těchto Podmínek případně i Služba nabízená na E-shopu, pokud je obsažena v Objednávce, a to dle konkrétní specifikace. Pojem Zboží tak může označovat i dílo.
Službou se rozumí zaměření (určení rozměrů), montáž, demontáž a likvidace Zboží.
Zálohou se rozumí záloha (platba předem) na Celkovou cenu ve výši specifikované v Objednávce.
Cenou se rozumí finanční částka, kterou je Kupující povinen platit za Zboží.
Cenou za dopravu se rozumí finanční částka, kterou je Kupující povinen platit za doručení a zabalení Zboží.
Celkovou cenou se rozumí je součet Ceny a Ceny za dopravu.
Uživatelským účtem se rozumí účet zřízený na základě údajů sdělených Kupujícím, jenž umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
Článek II.
SMLOUVA
- Za účelem uzavření Smlouvy vytváří Kupující Objednávku. K tomu je třeba, aby Kupující uvedl následující údaje:
- a) Specifikaci vybraného Zboží zejména prostřednictvím konfigurátoru, který umožňuje stanovit rozměry Zboží, členění Zboží, orientační barvu Zboží, volbu Služby a další vlastnosti nebo specifikaci Zboží dle přání Kupujícího, a to v rámci možností konfigurátoru. E-shop obsahuje návod k určení rozměrů Zboží. Tento návod je zároveň jako Příloha č. 3 připojen k těmto Podmínkám.
- b) Informace o:
- Záloze
- Ceně
- Ceně za dopravu
- způsobu platby Celkové ceny a
- požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Kupujícím zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby; - c) Identifikační a kontaktní údaje o Kupujícím nutné k platnému uzavření Smlouvy, které dále sloužící k doručení Zboží Kupujícímu; především se jedná o jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Kupující je povinen uvést všechny informace správně a pravdivě.
- Objednávku lze provést i prostřednictvím Uživatelského účtu. Kupující je povinen zkontrolovat předvyplněné údaje. Pro vytvoření Objednávky platí v těchto Podmínkách uvedená pravidla.
- Objednávku je možné měnit až do doby stisku tlačítka „Dokončit a zaplatit“. Stiskem tohoto tlačítka Kupující Objednávku dokončí. Tímto úkonem dojde k odeslání informací Prodávajícímu. Stiskem tlačítka dle první věty tohoto odstavci dojde k akceptaci těchto Podmínek.
- Potvrzení Objednávky provede Prodávající Kupujícímu na jeho emailovou adresu v co nejkratší době po dokončení Objednávky. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a Podmínky (formou odkazu či přílohy k emailu). Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy. Po uzavření smlouvy vzniká Kupujícímu povinnost zaplatit Celkovou cenu.
- Nastane-li jakýkoli důvod, pro který Prodávající nemůže Objednávku potvrdit, informuje o této skutečnosti Kupujícího. (např. Zboží není dostupné nebo případy, Objednávka zní na větší počet kusů Zboží, než kolik je umožněno nebo kolik je k dispozici, apod.). Dohodnou-li se Prodávající a Kupující na jiném Zboží či podmínkách bude, Smlouva uzavřena poté, kdy Kupující potvrdí Prodávajícím zaslanou nabídku.
- V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, není Prodávající povinen za tuto Cenu Zboží dodat ani v případě, kdy došlo k potvrzení Objednávky Prodávajícím. V takovém případě zašle Prodávající nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena po potvrzení nabídky Prodávajícího Kupujícím. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího po úplném zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží Kupujícím.
- Nebezpeční škody na Zboží přechází na Kupujícího v okamžiku jeho převzetí Kupujícím. V případě nepřevzetí Zboží přechází nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na své straně Zboží nepřevzal. Okamžikem přechodu nebezpečí škody na Zboží se rozumí okamžik, kdy Kupující začíná nést veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
- Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku, jejichž prostřednictvím je uzavírána Smlouva, hradí Kupující. Těmito náklady se rozumí náklady, které hradí Kupující za používání těchto prostředků (zejm. přístup k internetu). Náklady nad rámec Celkové ceny Prodávajícím nebudou účtovány. Odesláním Objednávky Kupující souhlasí s tím, že budou v rámci komunikace a uzavírání Smlouvy a souvisejících služeb užívány prostředky komunikace na dálku.
- Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé chybně provedenou Objednávkou pomocí konfigurátoru.
Článek III.
PLATBA
- Prodávající požaduje první zálohu do maximální výše 50 % z Celkové ceny. Tato záloha bude splatná do 7 dnů od uzavření Smlouvy. Druhá záloha odpovídající rozdílu mezi Celkovou cenou a první zálohou bude vystavena po výrobě stavebních otvorových výplní (včetně příslušenství) a Kupujícímu doručena tak, aby její splatnost nastala nejpozději 3 dny před předpokládaným datem předání Zboží Kupujícímu. Po předání Zboží bude vystavena zúčtovací faktura.
- Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
- Kartou online - platba přes platební bránu …; platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: …;
- Bankovním převodem - informace pro provedení platby budou Kupujícímu zaslány při potvrzení Objednávky.
- V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena jejím připsáním na bankovní účet Prodávajícího a v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího.
- Celková cena Zboží v E-shopu je uvedená včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Pokud si Kupující zvolí službu zaměření/přeměření stavebních otvorů Prodávajícím a vyjde najevo, že některý rozměr Zboží/otvoru je větší o více než 7 % oproti rozměru uvedenému v Objednávce, provede Prodávající novou kalkulaci (navýšení) Ceny. Novou cenovou nabídku zašle Prodávající Kupujícímu k potvrzení. Písemným potvrzením nové cenové nabídky dochází ke změně specifikace Zboží a Ceny. Nedojde-li k potvrzení nové cenové nabídky ze strany Kupujícího do 3 dnů od jejího odeslání Prodávajícím Kupujícímu (na email), je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit.
- V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
Článek IV.
DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Zboží bude Kupujícímu dodáno v termínu uvedeném v Objednávce. S tímto termínem bude Kupující seznámen při tvorbě Objednávky.
- Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti, na zvoleném způsobu doručení a platby a dále na skutečnosti, zda je součástí Zboží u Služba. Předpokládaná doba dodání Zboží bude součástí Objednávky.
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
- Kupující je povinen po převzetí Zboží od dopravce zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít. Pokud je součástí Objednávky montáž Zboží, je Kupující povinen Zboží převzít za podmínek stanovených zákonem. Pokud Zboží, jehož součástí byla Služba v podobě montáže, vykazuje jakékoli vady, je Kupující povinen sepsat a podepsat s Prodávajícím protokol, jehož součástí bude specifikace těchto vad. V případě závažných vad tento protokol nemá povahu převzetí Zboží a dokončení díla, k němuž dojde až po odstranění těchto vad.
- Pokud Kupující nepřevezme Zboží z jiného důvodu než z důvodu na straně Prodávajícího, je Prodávající oprávněn
- (a) od Smlouvy odstoupit nebo
- (b) Zboží uskladnit za úplatu specifikovanou v následujícím odstavci.
- Kupující bere na vědomí, že nedojde-li z důvodu nikoli výlučně na straně Prodávajícího do 5 měsíců od uzavření Smlouvy a uhrazení zálohy k dodání Zboží (dokončení díla), je Prodávající oprávněn ode dne následujícího účtovat náklady související s uskladněním Zboží, a to ve výši 0,1 % Ceny bez DPH za každý den skladování, poplatek za přípravu Zboží k uskladnění ve výši 1.000 Kč bez DPH a zároveň je oprávněn vyúčtovat Cenu do výše 75 % ceny díla se splatností 10 dnů. Náklady související s uskladněním Zboží budou Kupujícímu účtovány každý měsíc po dobu jeho uskladnění. Poplatek za přípravu k uskladnění Zboží bude vyúčtován spolu se skladovným za první měsíc.
- V případě opakovaného doručování Zboží a/nebo jeho doručování jiným než ve Smlouvě uvedeným způsobem z důvodu na straně Kupujícího je Kupující povinen nahradit Prodávajícímu náklady s tímto spojené.
- Pokud je součástí Objednávky montáž Zboží, je Kupující povinen dodržet podmínky stavební připravenosti, které jsou podrobně popsány v průběhu tvorby Objednávky, v Objednávce a zároveň jsou Přílohou č. 4 těchto Podmínek.
Článek V.
UŽIVATELSKÝ ÚČET
- V rámci E-shopu lze vytvořit Uživatelský účet.
- K zabezpečení přístupu do Uživatelského účtu slouží uživatelské jméno a heslo. Kupující je povine přístupové údaje zabezpečit a chránit, aby nedošlo k jejich zneužití. Za případné zneužití Uživatelského účtu nenese Prodávající odpovědnost.
- Veškeré údaje vyplněné Kupujícím v rámci vytvoření a správy Uživatelského musí být správné a pravdivé. Kupující je povinen tyto údaje v případě jejich změny aktualizovat.
- Užívání Uživatelského účtu není Kupující oprávněn umožnit třetím osobám.
- V případě porušení jakékoli povinnosti dle Smlouvy nebo těchto podmínek je Prodávající oprávněn Uživatelský účet zrušit.
- Prodávající je dále oprávněn zrušit Uživatelský účet, nebude-li po dobu delší než 6 měsíců užíván.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
Článek VI.
ODPOVĚDNOST ZA VADY
- Odpovědnost za vady se řídí příslušnými právními předpisy České republiky, především § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady, především, že Zboží:
- a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- b) je vhodné k účelu, pro který ji Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil,
- c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
- d) je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
- g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Smlouvy.
- Kupující je oprávněn vadu Zboží reklamovat na
- - e-mailu reklamace@oknolevne.cz
- - adrese Na Roudné 443/18, Severní Předměstí, 301 00 Plzeň
- Kupující, který je spotřebitel, je oprávněn reklamovat vadu do dvou let od převzetí Zboží. K reklamaci je Kupující oprávněn využít formulář uvedený v příloze č. 1 těchto Podmínek. Kupující v reklamaci uvede zejména identifikaci Zboží; popis, jak se vada projevuje a jakým způsobem si přeje vadu odstranit.
- Kupující, který je podnikatel, je povinen vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
- Poté, kdy bude Prodávajícímu doručena reklamace, potvrdí Prodávající Kupujícímu přijetí reklamace. V tomto potvrzení Prodávající uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna; co je obsahem reklamace; jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
- Má-li Zboží vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat
- (a) dodání nového Zboží bez vady nebo
- (b) opravu Zboží,
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný (to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího). - V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Kupující povinen Prodávajícímu původní Zboží vrátit. Náklady na vrácení hradíme Prodávající.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Kupující může požadovat
- (a) přiměřenou slevu nebo
- (b) odstoupit od Smlouvy,
pokud - (a) Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s odst. 8 tohoto článku,
- (b) se vada projeví opakovaně,
- (c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- (d) je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
- Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu Celkovou cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
- Kupující, který je spotřebitel, má právo, aby reklamace byla vyřešena do 30 dnů od obdržení reklamace, nebude-li dohodnuto jinak. Pokud tato lhůta marně uplyne, je Kupující, který je podnikatel, oprávněn od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace Prodávající Kupujícího vyrozumí a vydá mu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
- Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených prokazatelných nákladů.
Článek VII.
ODSTOUPENÍ
- Kupující, který je spotřebitel a uzavírá tak Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti, je oprávněn dle §1829 občanského zákoníku odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí, neboť je tato smlouva uzavírána distančním způsobem (na dálku). Je-li předmětem koupě několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží, a v případě, že byla uzavřena Smlouva, na základě které má být Zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
- Lhůta podle předchozího odstavce je zachována, pokud je Prodávajícímu v jejím průběhu odesláno oznámení, že Kupující od Smlouvy odstupujete.
- Kupující je oprávněn odstoupit od Smlouvy jakýmkoliv prokazatelným způsobem případně i za použití vzorového formuláře, který je přílohou č. 2 těchto Podmínek.
- Kupující však není oprávněn ve smyslu odst. 1 tohoto článku odstoupit od Smlouvy v případech uvedených v § 1837 Občanského zákoníku. Prodávající výslovně upozorňuje Kupujícího, že Kupující není oprávněn od Smlouvy odstoupit ohledně Zboží vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám (např. Zboží specifikované za použití konfigurátoru).
- V případě odstoupení od Smlouvy dle odst. 1 tohoto článku je Kupující povinen Zboží zaslat Prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení. Kupující nese náklady spojené s navrácením. Kupující mám v takovém případě nárok na vrácení Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající pro dodání Zboží nabízel.
- Není-li Zboží možné zaslat např. proto, že bylo Prodávajícím montováno na stavbu Kupujícího, provede demontáž a odvoz Zboží Prodávající.
- Dojde-li k odstoupení od Smlouvy ze strany Kupujícího z důvodu, za něž odpovídá Prodávající, je prodávající povinen hradit náklady spojené s navrácením zboží do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží Prodávajícím.
- Došlo-li k oprávněnému odstoupení od Smlouvy, je Prodávající povinen Cenu vrátit do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení. Cena bude vrácena na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka nebude vrácena dříve, než bude Zboží doručeno Prodávajícímu nebo než bude Prodávajícímu prokázáno, že došlo k odeslání Zboží zpět Prodávajícímu, popř. než byla Prodávajícímu umožněna demontáž Zboží (součástí Smlouvy byla montáž). Zboží je Kupující povinen vrátit čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
- Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy v souladu s odst. 1 tohoto článku odpovídá Kupujícímu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.
- Prodávající je oprávněn od této Smlouvy odstoupit před tím, než dodá Zboží Kupujícímu, pokud
- (a) existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat a
- (b) je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace.
Článek VIII.
ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
- Prodávající zajišťuje vyřizování stížností spotřebitelů prostřednictvím elektronické adresy info@oknolevne.cz. Informace o vyřízení stížnosti bude zaslána na elektronickou adresu Kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, ze Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Článek IX.
OSTATNÍ USTANOVENÍ
- Prodávající na E-shopu také poskytuje přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticita takových recenzí je zajištěna a kontrolována tím, že dochází k propojení hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení Prodávající vidí i propojené ID objednávky, a tak schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
- Písemná korespondence bude doručována elektronickou poštou. Prodávající bude komunikovat s Kupujícím prostřednictvím jeho e-mailové adresy uvedené ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo prostřednictvím níž jej Kupující kontaktoval.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, má Prodávající i Kupující právo od Smlouvy odstoupit.
Článek X.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Právní vztah založené Smlouvou se řídí právem České republiky.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. Prodávající je oprávněn jednostranně měnit a/nebo doplňovat tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Podmínek bude Prodávající Kupujícího informovat pouze v případě, že
- (a) Kupující má vytvořený Uživatelský účet, nebo
- (b) pokud má Prodávající Kupujícímu na základě Smlouvy dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně budou v takovém případě zasílány na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží Prodávající výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
- Přílohou Podmínek je
- - vzorový formulář pro reklamaci
- - vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího. Kupujícímu není přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. ledna 2024.